ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ: ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Εργαστήρια για μικρούς και μεγάλους

Κάνε το όπως στο Hollywood! Τι σχέση έχει η έρευνα με τη βιομηχανία του θεάματος;

Κάνε το όπως στο Holywood

Μια σύντομη ξενάγηση στις νέες τεχνολογικές δυνατότητες καταγραφής και μοντελοποίησης κινήσεων σώματος και εκφράσεων προσώπου που χρησιμοποιεί η βιομηχανία του θεάματος για την παραγωγή ψηφιακών ηθοποιών και χορευτών. Γιατί ενδιαφέρουν τους ερευνητές αυτές οι τεχνολογίες; Πώς τα δεδομένα που συγκεντρώνουμε μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής μας, τη μελέτη και τη διδασκαλία του χορού, και τη χορογραφία; Κατά το εργαστήριο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν σε πραγματικό χρόνο πώς η κίνηση ενός χορευτή μετατρέπεται σε μια τρισδιάστατη μορφή μέσα στο εικονικό περιβάλλον.

Κοινό: Mαθητές Δημοτικού/Γυμνασίου | Ενήλικες
Συντελεστές παρουσίασης/ερευνητές HUBIC:Γιώργος Τσαμπουνάρης, Σπύρος Ράπτης. Xoρός: Κατερίνα Λιόντη. Ερευνητές: Κατερίνα Ελ Ράχεμπ, Ακριβή Κατηφόρη, Αριστοτέλης Κασομούλης

 

Ψηφιακές αφηγήσεις που μεταμορφώνουν την επίσκεψη μας στο μουσείο

Εργαστήριο EMOTIVE Απαιτείται Προκράτηση

Ψηφιακές αφηγήσειςΤο EMOTIVE προσκαλεί εκπαιδευτικούς και μουσειολόγους σε ένα εργαστήριο δημιουργίας διαδραστικών αφηγήσεων για κινητές συσκευες με στόχο την ξενάγηση σε πολιτιστικούς χώρους. Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει μια σύντομη παρουσίαση βασικών αρχών δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων καθώς και στη συνέχεια οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο συγγραφής ψηφιακών διαδραστικών αφηγήσεων.

Το Εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στην κεντρική εκδήλωση της Βραδιάς του Ερευνητή 2016, στο Δημόκριτο (30.09). Το εργαστήριο διαρκεί μία ωρα κατά την οποία θα γίνει παρουσίαση του εργαλείου από την ομάδα με ταυτόχρονη καθοδηγούμενη χρήση του από τους συμμετέχοντες.

Όσοι ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή, μπορούν να συμπληρώσουν τη φόρμα. Περισσότερες πληροφορίες θα ακολουθήσουν.

Τόσο οι επισκέπτες της εκδήλωσης στο ΕΚ “ΑΘηνά” όσο και οι επισκέπτες της Βραδιάς στο Δημόκριτο (30.09) θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν και ζωντανή επίδειξη των τεχνολογιών που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του EMOTIVE, απο τους ίδιους τους ερευνητές του Κέντρου.

Κοινό: εκπαιδευτικοί, μουσειολόγοι
Εκπρόσωποι ομάδας ερευνητών: Ακριβή Κατηφόρη, Μάνος Καρβούνης, Έκτωρ Βρεττάκης, Βασίλης Κούρτης

 

Εργαστήρια Ρομποτικής από το CityLab Απαιτείται Προκράτηση

Εργαστήρια ρομποτικήςΜε στόχο μια βιωματική προσέγγιση στις επιστήμες της Πληροφορικής, Μηχανικής και Μαθηματικά, στο δομημένο εργαστήριο Ρομποτικής οι μικροί μας φίλοι θα επιχειρήσουν να κατασκευάσουν μόνοι τους ένα Pομπότ.

Στο εργαστήριο ξεκινάμε με εισαγωγή στις θεωρητικές έννοιες της Ρομποτικής (τι είναι Ρομπότ, τι είναι Ρομποτική, τι είναι Εκπαιδευτική Ρομποτική), συνεχίζουμε με παρουσίαση του Ρομπότ και του προγράμματος προς υλοποίηση (ανάλυση των προγραμματιστικών, μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών απαιτήσεων, παρουσίαση του εξοπλισμού και των δυνατοτήτων), και τέλος, με ομαδοσυνεργατική δουλειά, συνεχή και ενεργή καθοδήγηση, προχωράμε στον προγραμματισμό και στο «ζωντάνεμα» του Ρομπότ μας!

Θα συνεργαστούμε με άγνωστους σε εμάς, θα βοηθήσουμε την ομάδα μας να δημιουργήσει, θα μάθουμε να παρουσιάζουμε το έργο μας και θα ανακαλύψουμε δεξιότητες που ίσως δεν ξέραμε ότι είχαμε!

Κοινό: Μαθητές Δημοτικού/Γυμνασίου
Μέγιστος αριθμός 40 παιδιά (10 – 15 ετών). Είσοδος ελεύθερη, απαραίτητη η κράτηση θέσης.

 

Χορός + Τεχνολογία= ;

Χορός και τεχνολογίαΠώς συνδέονται οι νέες τεχνολογίες με τα μαθήματα χορού; Απαιτείται Προκράτηση

Πώς μια κινούμενη φιγούρα μπορεί να επηρεάσει την κίνησή σου; Αν συγχόρευες με μια ολογραμματική προβολή πώς θα ήθελες να μοιάζει; Πόσο εύκολο είναι να φτιάξει κανείς μια βιβλιοθήκη για τη χορευτική κίνηση;  Τι μπορεί να διδάξει έναν επιστήμονα της πληροφορικής  ένας χορευτής ώστε να σχεδιάζει καλύτερες διαδραστικές διεπαφές, Αυτά είναι μόνο κάποια από τα ερωτήματα τα οποία καλούμαστε να απαντήσουμε μέσα από την ενασχόλησή μας στο ερευνητικό έργο WhoLoDancE.

Οι συμμετέχοντες στο Εργαστήριο θα εξερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο νέες τεχνολογίες πληροφορικής μπορούν να προσφέρουν εργαλεία για την εκμάθηση του χορού και τη δημιουργία της κίνησης, αλλά και πώς ο χορός ως ένας τομέας ενσώματης γνώσης μπορεί να ανοίξει νέους ορίζοντες στον τρόπο που σχεδιάζουμε ψηφιακές εμπειρίες και επικοινωνούμε με τους υπολογιστές. Στο εργαστήριο καλούμε δασκάλους χορού, χορευτές, χορογράφους, επαγγελματίες της κίνησης, καθώς και ερευνητές να εξερευνήσουμε μαζί κάποια από αυτά τα ερωτήματα και να φτιάξουμε μικρές “ιστορίες” διάδρασης και μάθησης.

Το Εργαστήριο διοργανώνεται από το Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά” στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου  WhoLoDancE/HORIZON 2020.

Κοινό: Γενικό,  Χορευτές, Δάσκαλοι Χορού
Εκπρόσωπος ομάδας ερευνητών: Κατερίνα Ελ Ράχεμπ

 

Σπίτι μου σπιτάκι μου, μπορείς να με ακούσεις;

spitimouΟ Πέτρος είναι ξαπλωμένος στο κρεβάτι του και ακούει μουσική από το σαλόνι. Κάποια στιγμή νυστάζει πολύ και θέλει να κλείσει τη μουσική για να κοιμηθεί. Τι κάνει? Λέει: “ΣπιτάκιΜου άκουσε! Κλείσε τη μουσική”. Όμως η μαμά του του φωνάζει: “Ξέχασες τα φώτα ανοιχτά”. “Κανένα πρόβλημα”, λέει εκείνος, “ΣπιτάκιΜου άκουσε! Κλείσε τα φώτα στο σαλόνι”.

Και ποιος δε θα ήθελε να μπορεί να μιλάει στο σπίτι του και εκείνο να μπορεί να τον ακούει αλλά και να του απαντάει κιόλας! Μπορούμε να σκεφτούμε δεκάδες παραδείγματα όπου ένα τέτοιο σπίτι θα ήταν χρήσιμο και θα μας βοηθούσε να εξοικονομήσουμε χρόνο και κόπο. Αυτό το σπίτι ίσως και να μην είναι πολύ εξωπραγματικό!

Οι ερευνητές της μονάδας Ρομποτικής Αντίληψης και Αλληλεπίδρασης του ΕΚ ΑΘΗΝΑ στοχεύουν στην ανάπτυξη ενός σπιτιού που έχει τη δυνατότητα να ακούσει και να καταλάβει. Αξιοποιώντας πολλαπλά μικρόφωνα εγκατεστημένα στους τοίχους και βασισμένο σε καινοτόμους αλγορίθμους ανίχνευσης ομιλίας και ομιλητή, μείωσης του θορύβου, αναγνώρισης και κατανόησης εντολών το ΣπιτάκιΜου είναι στη διάθεση του ενοίκου!

Ελάτε να μας γνωρίσετε και να μας βοηθήσετε να χτίσουμε μαζί το σπίτι των ονείρων μας!

Στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Δημόκριτο (30.09) οι ερευνητές μας θα σας περιμένουν για να σας ξεναγήσουν στις τεχνολογίες που αναπτύσσουν.

Συντελεστές: Αντιγόνη Τσιάμη, Παναγιώτης Γιαννούλης, Ισίδωρος Ροδομαγουλάκης

 

Πρόσκληση σε ένα διαφορετικό Datathon: επεξεργάσου τα γλωσσικά δεδομένα σου  Απαιτείται Προκράτηση

DatathonTo Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ/ΕΚ «Αθηνά») σας προσκαλεί σε ένα διαφορετικό εργαστήριο (Datathon) με στόχο να μοιραστούμε και να επεξεργαστούμε γλωσσικούς πόρους  μέσα από τα εργαλεία και τις υπηρεσίες της μεγάλης Ερευνητικής Υποδομής clarin:el. Θα επεξεργαστούμε τα γλωσσικά δεδομένα που θα έχετε μαζί σας για να πάρουμε αποτελέσματα που μπορούν να υποστηρίξουν την έρευνά σας ή οποιαδήποτε άλλη σχετική εργασία σας.

Ανεβάζοντας τα δεδομένα σας στην υποδομή clarin_el,  θα μπορέσετε να τα τεκμηριώσετε σύμφωνα με διεθνή πρότυπα μεταδεδομένων και να τα επεξεργαστείτε μέσω διαδικτυακών εφαρμογών ώστε να λάβετε τα ζητούμενα αποτελέσματα για το υλικό αυτό σε μορφή στατιστικών στοιχείων (π.χ. εξαγωγή συχνοτήτων εμφάνισης όρων), νέων κειμένων (π.χ. περιλήψεις), σχεδιαγραμμάτων (π.χ. μορφολογική και συντακτική ανάλυση), μοντέλων κ.ά.

Οι σπουδαστές, ερευνητές και δημιουργοί υπολογιστικών εργαλείων και εφαρμογών που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν θα πρέπει να έχουν μαζί τους τον υπολογιστή του και τα γλωσσικά δεδομένα που έχουν επιλέξει (δεδομένα στα οποία κατέχουν τα πνευματικά δικαιώματα ή είναι ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων, βρίσκονται σε μορφή txt και στην ελληνική γλώσσα και έχουν μέγεθος μικρότερο από 1ΜΒ). Εναλλακτικά, μπορούν να κατεβάσουν ελεύθερα γλωσσικά δεδομένα προς επεξεργασία και από την υποδομή clarin:el, που συγκεντρώνει σήμερα περισσότερους από 450 ψηφιακούς γλωσσικούς πόρους, ανάμεσά τους 390 σώματα κειμένων, 35 εργαλεία επεξεργασίας τους και περισσότερα από 20 λεξικά για την ελληνική γλώσσα.

Κοινό:  Σπουδαστές και Ερευνητές Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών, Δημιουργοί Ψηφιακών Εφαρμογών
Συντελεστές: Γιούλη Μπακαγιάννη, Δημήτρης Γαλάνης, Μίλτος Δεληγιάννης, Ηρώ Τσιούλη, Κανέλλα Πουλή, Πένυ Λαμπροπούλου, Μαρία Γαβριηλίδου

 

Υποστηρίζοντας τη μάθηση με νέες τεχνολογίες

Μάθηση με νέες τεχνολογίεςΈχετε ακούσει για την ένταξη των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση; Οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι Τεχνολογίες των Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μπορούν να υποστηρίξουν τη διαδικασία μάθησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ακόμη και από την προσχολική ηλικία. Κάποια παραδείγματα θα σας πείσουν:

  • Ξέρετε ότι σήμερα τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν όχι μόνο με μολύβι και χαρτί αλλά και με ψηφιακό στυλό σε Tablet PC;
  • Και ότι ο  ήχος και η κίνηση μαζί με χρώματα και εικόνες κάνει το τετράδιο των ασκήσεων λιγότερο βαρετό;
  • Μπορείτε να φανταστείτε με ποιο τρόπο μια εκπαιδευτική εφαρμογή μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες παιδιών που δεν ακούν ή έχουν προβλήματα ακοής;
  • Καταλαβαίνετε πόσο σημαντική είναι η έγκαιρη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών για την πρόοδο  ενός παιδιού στο σχολείο; Θα θέλατε να μάθετε πώς οι Νέες Τεχνολογίες θα μπορούσαν να το βοηθήσουν;
  • Ξέρετε πόσο βοηθητικό είναι για τους μη φυσικούς ομιλητές της Ελληνικής να μπορούν να γράφουν μία οποιαδήποτε φράση και να την ακούν να εκφωνείτε  ή να τη βλέπουν γραμμένη σύμφωνα με το Διεθνές Φωνητικό Αλφάβητο, για να δουν πώς προφέρεται;
  • Και πόσο εύκολο είναι να έχεις άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες ενός λεξικού και να μπορείς να δεις παραδείγματα αυθεντικού λόγου με τη λέξη που αναζήτησες;

Πώς εντάσσονται οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση; Στο εργαστήριο θα σας δείξουμε παραδείγματα από εκπαιδευτικές εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου και στοχεύουν στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Πώς επικοινωνεί ένα παιδί και ένα ρομπότ;

Πώς επικοινωνεί ένα παιδί και ένα ρομπότ;Το παιχνίδι και γενικότερα η αλληλεπίδραση των παιδιών με τα ρομπότ δεν είναι συνηθισμένη διαδικασία είναι όμως ικανή να βοηθήσει στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Η μονάδα Ρομποτικής Αντίληψης και Αλληλεπίδρασης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Baby Robot, μελετά διάφορες τροπικότητες που μετέχουν στην επικοινωνία παιδιού-ρομπότ και αναπτύσσει τεχνολογίες για την αξιοποίησή τους στη βελτίωση του μεταξύ τους διαλόγου. Πιο συγκεκριμένα, η πληροφορία που προκύπτει από την ανάλυση των κινήσεων και των χειρονομιών του παιδιού καθώς και των εκφράσεων του προσώπου του αξιοποιούνται σε συνδυασμό με την ακουστική πληροφορία και επιτυγχάνουν μια πιο άμεση και ζωντανή επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και το ρομπότ.

Tα Eργαστήρια θα λάβουν χώρα στις εγκαταστάσεις του “Αθηνά” (ισόγειο) στις 27.09 απο τις 18.00 έως 20.00. Κάθε εργαστήριο θα έχει διάρκεια 30′. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδω. Οι επισκέπτες στην κεντρική εκδήλωση στο Δημόκριτο (30.09) θα έχουν την ευκαιρία να παρακουλουθήσουν επίδειξη των τεχνολογιών που αναπτύσσονται απο τους ίδιους τους ερευνητές μας.

 

Διαδραστική επίδειξη ερευνητικών δραστηριοτήτων

Τι λένε τα μάτια μας για τον τρόπο που μαθαίνουμε

matiΌτι τα μάτια μας είναι καθρέφτης της ψυχής, είναι γνωστό. Οι επιστήμονες ξέρουν πλέον ότι είναι και καθρέφτης του τρόπου που λειτουργεί ο εγκέφαλός μας. Οι κινήσεις των ματιών μπορούν να ρίξουν φως στις νοητικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα όταν σερφάρουμε στο διαδίκτυο, όταν μαθαίνουμε ή ακόμα και όταν παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια στον υπολογιστή. Στο HUBIC Lab τα μάτια σου θα πουν πολλά για σένα.

Συντελεστές/Ερευνητές: Μαρία  Γιάγκου, Πέπη Σταμούλη

Γεωργικά Δεδομένα: Απο το χωράφι στο τραπέζι μας

Γεωργικά δεδομέναΤαΐζοντας τον πλανήτη με δεδομένα: μπορεί η αγροτική παραγωγή να προσφέρει ποιοτική και «καθαρή» τροφή για όλους, σεβόμενη παράλληλα το περιβάλλον; Το CAPSELLA project προωθεί την ιδέα της βιοποικιλότητας, μέσα από τη χρήση Δεδομένων και Τεχνολογιών της Πληροφορίας στον αγροτικό τομέα της Ευρώπης.

Στις δύο εκδηλώσεις (27.09 και 30.09) οι επισκέπτες θα μπορέσουν να πάρουν μια ιδέα απο τις δράσεις του CAPSELLA μιλώντας με τους ερευνητές που συμμετέχουν, να τεστάρουν τις γνώσεις τους μέσα απο ειδικά σχεδιασμένα διαδραστικά κουίζ ενώ μικροί και μεγάλοι θα έρθουν αντιμέτωποι με καίρια ερωτήματα που αφορούν την ελληνική γή και την αγροτική παραγωγή ανά γεωγραφικό διαμερισμα του χάρτη!\

Συντελεστές/Ερευνητές: Ε. Τόλη, Π. Κολτσίδα, Γ. Κακαλέτρης, Ολ. Κατρακάζη

Xαμένοι Πολιτισμοί: απαντάω και μαθαίνω με τα κουιζ του Click and Learn

xamenoipolitismoiΤι γνωρίζεις για τους λαούς της Ευρώπης, τις συνήθειες και τις παραδόσεις τους; Τι γνωρίζεις για τα χαμένα αρχαία μνημεία της Μέσης Ανατολής; Έλα να μάθεις κάνοντας μια βόλτα στους πολιτισμούς της παγκόσμιας γειτονιάς μας μέσα απο τα εκπαιδευτικά quiz που αναπτύξαμε στο πλαίσιο του project ARK4 (Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας/ΕΚ “Αθηνά”).

Αναγνωρίζοντας την εκπαιδευτική διάσταση που έχει το παιχνίδι και με στόχο να προωθήσουμε  την ενασχόληση με την πολιτιστική κληρονομιά δημιουργήσαμε μια σειρά απο διαδικτυακά quiz που βασίζονται σε οπτικό περιεχόμενο απο συλλογές της Europeana – Eυρωπαική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη-.  Τα παιδιά απο 6 έως 15 ετών μπορούν να τεστάρουν τις γνώσεις τους για την Ευρώπη εδώ, ενώ όσοι αισθάνονται άνετα με την αγγλική γλώσσα μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις για τους  χαμένους πολιτισμούς ή την παιδική λογοτεχνία!

Συντελεστές/Ερευνητές: Α. Αγγελετάκη, Ε. Αφιοντζή, Δ. Γαβρίλης, Α. Μπενάρδου, Ε. Παπάκη, Ν. Χατζηδιάκου

Και όμως μπορείς να επικοινωνήσεις σε νοηματική γλώσσα!

Νοηματική γλώσσαΔοκίμασε να φτιάξεις τις δικές σου φράσεις στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα με το εργαλείο δυναμικής σύνθεσης νοημάτων του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου ΙΕΛ! Τα εργαλεία που έχει αναπτύξει το ΙΕΛ στοχεύουν να βοηθήσουν τους πολίτες με μόνιμη ή παροδική αναπηρία να ανταπεξέλθουν στις αντικειμενικές δυσκολίες και να τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν πλήρως και ισότιμα στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου/Ερευνητικό Κέντρο “Αθηνά” θα βρίσκονται και στην κεντρική εκδήλωσης της “Βραδιάς του Ερευνητή 2016” στο Δημόκριτο (Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου) για να σας ξεναγήσουν στις τεχνολογίες ενσώματης/πολυτροπικής επικοινωνίας που αναπτύσουν: φωνητικές διεπαφές, συστήματα επεξεργασίας νοηματικής γλώσσας και άλλες εφαρμογές ενσωματωμένες σε συστήματα.

Συντελεστές/Ερευνητές: Ελένη Ευθυμίου, Ευίτα Φωτεινέα, Νάσια Δήμου, Θοδωρής Γουλάς

 

Παιχνίδια και εκπλήξεις για τους μικρούς… μικρούς ερευνητές

Μικροί ερευνητέςΕιδικά για τους πιο μικρούς μας φίλους, δραστηριότητες, εργαστήρια, παιχνίδια και εκπλήξεις θα κάνουν την επίσκεψη τους αξέχαστη! Μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι θα γίνουν για λίγο ‘μικροί ερευνητές’ και θα γνωρίσουν τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά».

  • Η επιστήμη πίσω από τους υπολογιστές μας! Με καθημερινά υλικά θα εξερευνήσουμε αλγόριθμους, αρχές και τεχνικές επεξεργασίας της πληροφορίας που κρύβονται πίσω από την ισχύ του υπολογιστή μας, αλλά και μέσα σε πολλές από τις καθημερινές μας δραστηριότητες.
  • Παιχνίδια στο Διάστημα! Είστε έτοιμοι να περιπλανηθούμε στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος; Βοηθήστε τον αστροναύτη μας να ολοκληρώσει με επιτυχία το ταξίδι του! Διάλεξε ένα διαστημικό πιόνι και το διαστρικό σου ταξίδι στον Άρη έχει ξεκινήσει. Όλα τα ουράνια σώματα δημιουργούν ερωτήματα. Πρόσοχή στις μαύρες τρύπες! Απάντησε σωστά σε όλες τις ερωτήσεις για να φτάσεις στον Άρη πρίν απο τον αντίπαλο σου!  Και ακόμα: ποιος κρύβεται πίσω από τη φωνή που μας συνόδεψε στην περιπέτειά μας;
  • Ταξιδεύοντας στο διάστημα! Οι μικροί εξερευνητές του διαστήματος θα κατασκευάσουν τους δικούς τους πυραύλους έτοιμους για την εξερεύνηση του πλανητικού μας συστήματος. Θα φτιάξουμε και αστροσκόπια, τους χάρτες που θα χρειαστούμε για το ταξίδι μας στο διάστημα και μας δείχνουν τους αστερισμούς.

 

Το “Αερόστατο”, παιχνίδια γνώσης σε tablet και υπολογιστή, για παιδιά 3-7 ετών!

Το αερόστατοΠερισσότερα απο 84.578 παιδιά έχουν επισκεφτεί τον τελευταίο χρόνο το “Αερόστατο” (www.mikrapaidia.gr), την εκπαιδευτική και ψυχαγωγική εφαρμογή που έχει αναπτύξει το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου για να βοηθήσει τους μικρούς μας φίλους να εξοικειωθούν με τις τεχνολογίες υπολογιστών, να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους και να περάσουν ευχάριστες και δημιουργικές ώρες!

Πρόκειται για μία απο τις πολύ λίγες εφαρμογές στην ελληνική γλώσσα που απολαμβάνει επίσης και πολλούς χρήστες σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία!

Ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά  3-7 ετών, το “Αερόστατο” ενισχύει την ανάπτυξη γλωσσικών, νοητικών, συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων των παιδιών μέσα από δραστηριότητες, οργανωμένες σε δέκα (10) θεματικές ενότητες: Μαθηματικά, Σχήματα, Μουσική, Ο εαυτός μου και οι άλλοι, Βασικές έννοιες, Οι φωνούλες της γλώσσας, Ξένες γλώσσες, Ανακαλύπτω τον κόσμο, Διαβάζω και Γράφω.

Καθώς βοηθάει και στην έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση της μαθησιακής ετοιμότητας  παιδιών 5-6 ετών μέσα από τρία (3) σταθμισμένα τεστ ανίχνευσης πιθανών μαθησιακών δυσκολιών, αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο προετοιμασίας για την ένταξη στο σχολικό περιβάλλον, που έχει  τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Οι οδηγίες των ασκήσεων υποστηρίζονται από την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) με χρήση βίντεο, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες των μικρών παιδιών με κώφωση ή προβλήματα ακοής.